Livet tar noen ganger tragiske vendinger. Som når foreldre blir nødt til å begrave sine barn, slik Sherri Kent fra Canada så seg nødt til.

Hendelsen skjedde etter at sønnen Michael tok en overdose av det ekstremt farlige stoffet fentanyl. Stoffet er et syntetisk smertestillende medikament som i følge snl.no er 80 ganger sterkere enn morfin, og 20-50 ganger sterkere enn heroin.

Mannen som ga Michael stoffet skal ha gått inn i panikktilstand. Han skal videre ha forlatt toalettet der de to oppholde seg, før han senere returnerte 20 minutter senere. Livet stod ikke til å redde.

Moren skriver følgende på Facebook:

– Jeg vil bare at alle skal være klar over at sønnen min Michael tok en overdose med fentanyl. Sønnen min var ikke narkoman, men gjorde en feil som kostet ham livet. Jeg ønsker bare at alle skal være klar over epidemien som foregår nå, og det faktum at problemet tar livet av 5-7 mennesker hver eneste dag i Canadas byer.

Problemet har gått helt ut av kontroll. Den eneste måten vi kan advare våre barn på er å spre informasjonen om faren ved å bruke dette dopet. Jeg har mistet sønnen min på grunn av denne sterkt tragiske hendelsen og ønsker å gjøre andre foreldre klar over at det samme kan skje med andre som bestemmer seg for å sniffe farlige stoffer gjennom nesa. Fentanyl dreper flest i Canada og tar fra oss barn og kjære.

Vær snill å dele sette videre med familie og venner for å hindre flere tragedier.

Dopet er kommet til Norge

AmbulanseForum skrev i mars en sak der de forklarer at Fentanyl-døden er kommet til Norge.

– Det er tatt beslag i små mengder, men det kan gi mange doser og er svært farlig, sier senioringeniør Elisabeth Drange ved Kripos’ seksjon for narkotikaanalyse til forumet.

Trolig fant det første dødsfallet med bakgrunn i Fentanyl-bruk sted da en kvinne i Stavanger døde som følge av bruken i fjor høst. Siden har det bare i Rogaland blitt registrert flere dødsfall.

Del gjerne videre så flere blir klar over farene ved å innta dette svært farlige stoffet.

Del.
Skriv en kommentar